NAJNOWSZE POSTY

Moja domowa szarlotka

Dzisiaj proponuje domową szarlotkę…wszyscy ją znamy…tradycyjna, z dużą ilością jabłek /ja do mojej użyłam domowy mus jabłkowy -...zwyczajna, ale zawsze pyszna…


Składniki:
60 dag mąki
5 żółtek
1 margaryna
½ kostki masła
¾ szklanki cukru pudru
cukier waniliowy
proszek do pieczenia / na ½ kg mąki/

Nadzienie:
2 kg jabłek
Cukier do smaku ile kto woli;)

Wykonanie:
Połączyć mąkę, proszek do pieczenia, cukier puder, cukier waniliowy. Dodać masło i margarynę oraz żółtka. Zagnieść ciasto. Część ciasta odciąć na kruszonkę. Włożyć do lodówki na ok 30 min.  W tym czasie przygotować jabłka. Smażymy je aż powstanie mus, dodajemy cukier do smaku, wg. uznania. Ciasto wkładamy na wysmarowaną formę /ja zawsze ugniatam palcami/, następnie mus jabłkowy a na wierzch ścieramy na grubym oczku drugą połowę ciasta. Pieczemy w 180 stopniach ok 50 min / zależy od naszego piekarnika/. Smacznego…




3 komentarze:

Dominika pisze...

zwyczajne szarlotki to najlepsze szarlotki :)

Anonimowy pisze...

Dziś wypróbowałam i muszę przyznać że szarlotka wyszła przepyszna, dokładnie taka jakiej od dawna szukałam :) dodaję do ulubionych. Pozdrawiam

Unknown pisze...

jest nam bardzo milo:)