NAJNOWSZE POSTY

Gruszkówka z cynamonem

Przedstawimy Wam pyszną nalewkę. Moim zdaniem bije na łep wiśniówkę...tzn dla mnie bije;) Robiliśmy ją rok temu. Rok czasu sobie leżakowała i nabierała mocy i smaku. Zdjęcia jest już po tym czasie. Bardzo polecamy. Naprawdę warto. Powędrowała nawet do Niemiec;) Ok podaję przepis...


Składniki;



Po przyprawy zapraszamy do naszego sprzedawcy SKWORCU

Wykonanie;

Obieramy gruszki i usuwamy gniazda. Pokroiłam je następnie w ćwiartki. Zasypujemy w dużym słoju cukrem. Tak przygotowane odstawiamy na około 2-3 dni aż puszczą sok. Jeżeli już sok jest zalewamy wódką i dodajemy korę cynamonu i goździki. Zamykamy słoik i odstawimy na miesiąc. ja odłożyłam do piwnicy. Ważne żeby było ciemne miejsce.Po tym czasie filtrujemy i zlewamy do butelek. Odstawiamy na około 7 miesięcy. My jak już wspomniałam degustowaliśmy dopiero po roku. Wtedy nam najbardziej smakowała;)


    Pomysł 'Super Hobby" 6/2012

1 komentarze:

Kinga pisze...

Bardzo ciekawy wpis. :)))

Pozdrawiam

nutkaciszy.blogspot.com
truskawkowa-fiesta.blogspot.com