NAJNOWSZE POSTY

Sycący zupa-krem z dyni

Tradycyjnie moja zupa z dyni była z serkiem topionym, lecz z braku tegoż składnika dodałam serek mascarpone, bo akurat miałam w lodówce i okazało się to strzałem w dziesiątkę. Zupa jest bardzo delikatna, lekko słodkawa i baaardzo sycąca..

Składniki:
1 kg dyni obranej ze skóry i pokrojonej w kostkę,
3 łyżki serka mascarpone,
ząbek czosnku, 
rosołek warzywny, 
gałka muszkatołowa, pieprz



Dynię ugotować w wodzie z dodatkiem bulionu warzywnego. W czasie gotowania dodać ząbek czosnku i ewentualnie gałkę muszkatołową.Po ugotowaniu zdjąć z ognia, dodać 3 łyżki serka mascarpone, doprawić do smaku i zmiksować na krem.
Ponieważ bardzo lubię szpinak zupę udekorowałam przesmażonymi na masełku listkami z dodatkiem czosnku i pestek dyni, lecz jeśli ktoś nie lubi , to z samym groszkiem ptysiowym też będzie ok.:)

0 komentarze: