NAJNOWSZE POSTY

Drożdżówki z twarogiem

Gdy zobaczyłam te drożdżówki w magazynie " Kuchnia" od razu postanowiłam je zrobić.Generalnie ja i mój mąż lubimy wszystko co jest z serem. Te drożdżówki przypadły nam bardzo do gustu. To moje pierwsze drożdżówki:) Powiem tak...od dzisiaj już nie kupuję w sklepie;) Dla mnie to kolejny ciekawy przepis... no i super zabawa;)

Składniki na ciasto;

  • 1 jajko,
  • 250 ml mleka,
  • 1 łyżeczka cynamonu,
  • 125 g masła,
  • 550 g mąki,
  • 25 g świeżych drożdży,
  • 1/2 łyżeczka soli,
  • 70 g brązowego cukru,


Składniki na nadzienie;

  • 250 g sera białego,
  • 80 g cukru,
  • ziarna z 1/2 laski wanilii,
  • skórka otarta z jednej cytryny /u nas z pomarańczy/,
  • sok z jednej cytryny / u nas z pomarańczy/,
  • garść pokrojonych suszonych moreli,
  • 1 jajko do posmarowania drożdżówek,


Wykonanie;

Masło rozpuszczamy w rondelku, dodajemy cynamon i mleko. Podgrzewamy do temperatury ciała. Zalewamy pokruszone drożdże i odstawiamy na 5 minut. Następnie dodajemy cukier, sól i jajko. Mieszamy. Kolejny krok to mąka. Dodajemy stopniowo cały czas mieszając. Zagniatamy ciasto i wyrabiamy do momentu aż będzie odchodzić od ręki. Odstawiamy na 30 minut. Po tym czasie formujemy bułeczki i znowu odstawiamy na 30 minut. W tym czasie przygotowujemy nadzienie. Ser, cukier, wanilię, sok i skórkę z pomarańczy oraz pokrojone suszone morele. Łączymy składniki.Rozgrzewamy piekarnik do 225 stopni. W bułeczkach robimy wgłębienie, smarujemy roztrzepanym jajkiem. Wgłębienie wypełniamy serowym nadzieniem. Pieczemy 10 minut.Smacznego...

    źródło " Kuchnia"


0 komentarze: