NAJNOWSZE POSTY

Sok z płatków róży

Gdy zaczynała kwitnąć róża u mojej mamy zrobiłam mnóstwo ucieranej , której używam do pączków rogalików....i którą uwielbiam jeść samą prosto ze słoika:) Ponownie róża zaczęła kwitnąć , wiec pomyślałam o aromatycznym soku z płatków...no i mam, zrobiłam...zachwyca kolor i zapach:) Produkcja trwa nadal...



Składniki;

  • 50 dkg płatków róży,
  • cytryna,
  • 50 dkg cukru,
  • 1/4 łyżeczki kwasku cytrynowego,



Wykonanie:

Płatki oczyszczamy. Wkładamy do słoja wraz z pokrojoną na plastry, uprzednio wyszorowaną cytryną.Zalewamy 1 litrem przegotowanej  letniej wody. Przykrywamy gazą i odstawiamy na 24 godziny. Zlewamy sok do garnka. Wyciskamy płatki. Dosypujemy cukier i kwasek cytrynowy. Doprowadzamy do wrzenia i na małym ogniu gotujemy 15 minut. Przelewamy do butelek i pasteryzujemy 5-7  minut.



2 komentarze:

Piotrek pisze...

witam, czy można dłużej kwiatki róży potrzymac w słoju niż 24 godziny? Czy wtedy negatywnie to wplynie na sok? Powiedzmy ponad 34 godziny?

Unknown pisze...

coz raz tak zrobila i mnie sie zepsuly