NAJNOWSZE POSTY

Miód lawendowy

Tak w końcu go zrobiłam…Miód lawendowy. Zainspirował mnie blog MojeTworyPrzetwory. Lawendę zamówiłam w Ogrodnictwo lawenda…i stało się:) Mam mój miód lawendowy:) Dzięki  Ewa za inspiracje…smacznego

Składniki:

80 g samych kwiatów lawendy - same główki
4 l zimnej wody
4 limonki
cukru tyle ile powstanie płynu 1:1, ale o tym już w przygotowaniu 

Przygotowanie:

obcięte główki kwiatów lawendy dokładnie płuczemy pod bieżącą wodą
umieszczamy w dużym naczyniu, zalewamy zimną wodą
odstawiamy na cały dzień w chłodne miejsce 
po tym czasie całość przelewamy do dużego garnka i zaczynamy gotować, od zagotowania zmniejszamy palnik i gotujemy około godziny, na ostatnie 15 minut, wyciskamy sok z 2 limonek
wyłączmy kuchenkę i zostawiamy napar na całą noc 
następnego dnia odcedzamy kwiaty i odważamy płyn
dodajemy do niego tyle cukru i ważył - zaczynamy gotować, gdy napar się zagotuje, zmniejszamy palnik i gotujemy około 3-4 godzin
po tym czasie wyłączyć kuchenkę, zostawić płyn do ostudzenia i ponownie zagotować 
pod sam koniec gotowania dodajemy sok z pozostałych 2 limonek
gorący miód przelewam do czystych i suchych słoików, zakręcam i ustawiam do góry dnem do całkowitego wystygnięcia, żeby porządnie się zassały.


/oryginalny przepis z blogu MojeTworyPrzetwory/http://mojetworyprzetwory.blogspot.com/2013/07/miod-lawendowy.html


Przepis bierze udział w durszlakowej akcji kulinarnej:

0 komentarze: