NAJNOWSZE POSTY

WIELKANOCNA BABKA DROŻDŻOWA

Nie wyobrażam sobie Świąt Wielkanocnych bez domowej babki drożdżowej. Odkąd pamiętam piekła ją moja Mama, a później robiłam to już ja sama.


Składniki;

10 dkg świeżych drożdży
1 szklanka cukru
8 żółtek
1,5 szklanki mleka, lekko ciepłego
200g masła
1 kg mąki
1 cukier waniliowy
1 kieliszek rumu
duża garść rodzynek
szczypta soli


Wykonanie;

Cukier i żółtka utrzyj na kogel-mogel.
Masło rozpuścić w ciepłym mleku.
Drożdże włóż do dużej miski i zalej je mlekiem z masłem.
Dodaj wszystkie składniki i UWAGA – nie mieszaj ich, ale przykryj bawełnianą ściereczką i odstaw w ciepłe i spokojne miejsce na 3 godziny.
Wyrób gładkie ciasto i odstaw pod przykrycie na 30 min, żeby urosło.
Przełóż do wysmarowanych masłem foremek i odstaw na 20-30 minut, by ponownie wyrosło.
Nagrzej piekarnik do 180 st. C i piecz przez ok. 1 godzinę.


żródło / http://agnieszkamaciag.pl/



0 komentarze: