NAJNOWSZE POSTY

Konfitura z jabłek

Zawsze wydawało mi się,że robienie przetworów jest dla wytrwałych...cóż już tak nie myślę...uzależniłam się:) Dostałam jabłka od brata i od razu pomyślałam, że będzie konfitura. Szklista, z posmakiem cynamonu i wanilii...nie znajdziecie takiej w sklepie. Zachęcam do zrobienia:)


Składniki;
  • 2,5 kg jabłek,
  • cynamon,
  • laska wanilii,
  • sok z 1 cytryny,
  • 1/2 kg cukru
Po przyprawy zapraszam do SKWORCU

Wykonanie;

Jabłka obieramy i usuwamy gniazda nasienne. Kroimy na cienkie plastry i wrzucamy do garnka. Podlewamy małą ilością wody i skrapiamy sokiem z cytryny. Smażymy aż zmiękną i odparowuje sok, który powstał. Następnie dodajemy cukier, cynamon i wanilię.Jeżeli jabłka masz kwaśne użyj więcej cukru. Smażymy jeszce 5 minut. Wkładamy do słoików i pasteryzujemy 10 minut:)




2 komentarze:

Anonimowy pisze...

Witam, na ile słoiczków jest ten przepis?

Unknown pisze...

mnie wyszly 4 małe...